Daniel Hoffmann
Angestellt, Senior Service Designer, Lufthansa Group Digital Hangar
Frankfurt am Main, Deutschland
Über mich
Innovation & Service Design for ING in Germany / Currently Digital Identity Squad
Werdegang
Berufserfahrung von Daniel Hoffmann
Bis heute 1 Jahr, seit Juni 2023
Senior Service Designer
Lufthansa Group Digital Hangar
Developing & implementing a customer centric mindset & way of working in the DNA of the Lufthansa Group Digital Hangar. Supporting all product teams across the Hangar with Service Design / Design Thinking methods & User Research.
7 Jahre und 2 Monate, Apr. 2016 - Mai 2023
Senior Innovation Consultant
ING-DiBa AG
- Customer Centric Product Development (ING's Service Design approach) - Customer Research (prepare/conduct/analyze) - Ambassador for ING's customer centric way of working (coaching & team support) - Incorporate customer needs into strategy development Currently: Digital Identity Squad (IDunion Konsortium)
8 Jahre und 3 Monate, Okt. 2009 - Dez. 2017
Gründer
socialmedia-blog.de
Fachblog rund um Social Media Marketing, Social CRM und Social Commerce.
Social Media & Mobile Specialist
Account/Projekt Management & Social Media
Erarbeitung der Bachelorthesis zum Thema: "Social Commerce in der praktischen Umsetzung - Welche Social Media Tools ermöglichen den neuen E-Commerce?"
Social Media Analysen & Entwicklung
2007 - 2008
Vorstand
werbeliebe e.V. studentische Werbeagentur
2004 - 2006
Auszubildender (Werbekaufmann)
Ogilvy & Mather Frankfurt
2002 - 2002
Praktikant
Leo Burnett Frankfurt
Ausbildung von Daniel Hoffmann
2006 - 2010
Marketing-Kommunikation
Hochschule Pforzheim
Sprachen
Deutsch
-
Englisch
-