Julia Möbius

Angestellt, Geschäftsführerin /General Manager, Rotem GmbH

Bis 2022, General Management Programme, HHL Leipzig Graduate School of Management

Leipzig, Deutschland

Über mich

Highly motivated and experienced executive and sales professional. Experienced in strategic business development, product marketing, international sales, medical imaging, budgeting, international relations. Many years of management experience. Working with pharmaceutical and biotechnological companies, hospitals, universities and organizations in the nuclear medicine sector. Excellent language skills (German, English, Italian, Spanish).

Fähigkeiten und Kenntnisse

Executive Sales Professional
Strategic Business Development
Internationaler Vertrieb
Internationale Beziehungen
Medical imaging
Unternehmensführung

Werdegang

Berufserfahrung von Julia Möbius

  • Bis heute 16 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2008

    Geschäftsführerin /General Manager

    Rotem GmbH

    European marketing and sales company of Rotem Industries Ltd., Israel, a world leader in consumables for PET imaging Marketing and sales of material for radiotracer production for PET imaging in Europe, Executive sales professional, strategic business development, medical imaging, international relations

  • 4 Jahre und 8 Monate, Mai 2003 - Dez. 2007

    Sales and Customer Service

    Rotem GmbH

  • 4 Monate, Jan. 2003 - Apr. 2003

    Sales and Customer Service

    Chemotrade Chemiehandelsges.mbH

  • 2 Jahre und 3 Monate, Okt. 2000 - Dez. 2002

    Übersetzerin/Dolmetscherin

    selbständig

    freiberufliche Übersetzerin und Dolmetscherin für verschiedene Institutionen und Unternehmen, z.B. Goethe-Institut, Safer Internet Europe

Ausbildung von Julia Möbius

  • 9 Monate, Sep. 2021 - Mai 2022

    General Management Programme

    HHL Leipzig Graduate School of Management

    Executive Education Module 1: Flexible strategies for volatile environments - design strategies for today's competitive environments Module 2: Mastering complexity - structured problem solving and communication of results Module 3: Marketing and sales strategies in the digital world - New ways to the customer Module 4: Leadership 2.0 - Mastering new challenges with confidence Module 5: Value-based financial management Module 6: Strategic Innovation - Successfully breaking paradigms

  • 1999 - 2000

    Euromasters

    University of Bath

    European Politics and Policies

  • 6 Monate, Feb. 1997 - Juli 1997

    Traducción

    Universidad de Salamanca

  • 6 Monate, Okt. 1995 - März 1996

    Traduzione

    Università degli Studi di Trieste

  • 1993 - 1999

    Übersetzen Spanisch/Italienisch

    Universität Leipzig

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Spanisch

    Fließend

  • Italienisch

    Fließend

  • Französisch

    Grundlagen

Interessen

Literatur
Malerei
Politik

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z