Markus Scherr

Angestellt, Senior Manager Global Customer Service, ams AG

Schaufling, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Key Accounting
Product Management
Project Management
structuring information
data analysis
negotiation
communication skills
sophisticated IT knowledge
controlling skills
moderation
project and team leading experience
Business Development
Sales
Marketing & Sales
SAP
Team Development

Werdegang

Berufserfahrung von Markus Scherr

  • Bis heute 3 Jahre und 10 Monate, seit Sep. 2020

    Senior Manager Global Customer Service

    ams AG

    Leading the ams global Customer Service Team and Project Management for Osram post M&A integration. Responsibility for Quote to Cash system and process integration across all stakeholder departments of the new joint company.

  • 4 Jahre und 5 Monate, Mai 2016 - Sep. 2020

    Head of Customer Service, Commercial Product Management and Business Development

    Semperit AG Holding

    Managing product management and customer service teams of all Semperit Profiles sites and responsibility for global business development of Semperit Profiles (focus area N-America)

  • 1 Jahr und 2 Monate, Apr. 2015 - Mai 2016

    Integration Manager

    Semperit AG Holding

    Managing the Integration process of newly acquired Leeser GmbH and it's 200+ employees into the Semperit Group.

  • 2 Jahre und 4 Monate, Jan. 2013 - Apr. 2015

    Head of Sales

    Semperit Technische Produkte GmbH

    Verantwortung für Produktmanagement, Customer Service und Verkauf SOA im Bereich der Business Unit HSA

  • 3 Jahre und 2 Monate, Nov. 2009 - Dez. 2012

    Product Manager

    Semperit Technische Produkte GmbH

    Verantwortung für Produktportfolio, Produktstrategie, Key Account Betreuung, Vertragsverhandlungen, Rechtliches, Marktanalyse, Konkurenzanalyse, Projektmanagement, Budget, ...

Ausbildung von Markus Scherr

  • 4 Jahre und 11 Monate, 2005 - Nov. 2009

    Industrial Management

    FH Joanneum

    controlling, project and process management, strategic management advanced skills in information technology, logistics, quality management, business law, advanced business economics, marketing, business administration and standard technical subjects for engineers

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Französisch

    Grundlagen

  • Spanisch

    Grundlagen

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z