Thorsten Mäding
Angestellt, Head of Service Desk Asia, DHL IT Services
Cyberjaya, Malaysia
Werdegang
Berufserfahrung von Thorsten Mäding
Bis heute 4 Jahre und 9 Monate, seit Okt. 2019
Head of Service Desk Asia
DHL IT Services
Bis heute 10 Jahre und 2 Monate, seit Mai 2014
Head of Service Desk Services Germany
DPDHL IT Services Europe s.r.o
Building and leading a global German speaking Service Desk team in Europe and Asia for German speaking customer
3 Jahre und 4 Monate, Feb. 2011 - Mai 2014
Project Manager
DHL IT Services Europe s.r.o.
Managing global projects in a Global Service Desk environment to improve and optimize the operational business Up to 1 Mio. Euro Project Budget Fields: Software Development, SCRUM, ITSM Tools, Software Rollout Responsibility for overall project targets in time, budget and scope Used best practice methodologies like Prince2 and SixSigma Report and present status to senior management audience
1 Jahr und 7 Monate, Juli 2009 - Jan. 2011
Senior Reporting Analyst
DHL IT Services Europe s.r.o.
Erstellen und Analysiere von weltweiten Service Desk Reports für das Senior Management der DHL IT Service.
1 Jahr und 3 Monate, Apr. 2008 - Juni 2009
Incident Manager
DP IT Services GmbH
2 Jahre und 3 Monate, Jan. 2006 - März 2008
IT-Spezialist
DHL Express Germany GmbH
1 Jahr und 5 Monate, Aug. 2004 - Dez. 2005
Helpdesk Agent
ElanIT ReSource GmbH
3 Jahre, Aug. 2001 - Juli 2004
Auszubildender IT-Systemelektroniker
MCI World Com Deutschland GmbH
Sprachen
Deutsch
-
Englisch
-